marți, 11 decembrie 2012

Fagaduintele, Juramantul si Avertismentul Cavalerului in Ordinul Florii de Cires-Sakura



Deviza Ordinului: "Onoare, Lupta, Rugăciune, Munca şi Studiu."
Slogan: "Nu exista izbânda, decât cu ajutorul lui Dumnezeu!" 

       Juramantul, Fagaduintele si Avertismentul Cavalerului
                           ( In Ordinul Florii de Cires – Sakura )

          Jurământul Cavaleresc făcut în timpul Ceremoniei de Titlularizare (Ceremoniei de Investitura) cuprinde urmatoarele obligatii sau fagaduinte, dupa cum urmeaza:
          “ Eu (numele) cavalerul Ordinului Florii de Cires-Sakura,fagaduiesc in fata Domnului
si a Demnitarilor Ordinului,sa indeplinesc si sa respect cele 8(opt) fagaduinte sau obligatii cavaleresti:
a).-Fagaduiesc sa urmaresc,sa cunosc si sa respect Statutul si Regulamentele Ordinului;
Blazonul Ordinului.
b).-Fagaduiesc sa apar,sa sustin prin fapta si cuvint,prestigiul sau imaginea Ordinului Cavaleresc de care eu apartin,fiind totodata credincios tradidiilor sale;
c).-Fagaduiesc sa fiu credincios si supus Demnitarilor Ordinului si Marelui-Maestru Cavaler in toate privintele si pastrind mereu disciplina sa in suflet;
d).-Fagaduiesc sa particip activ in serviciul Ordinului,sa-mi indeplinesc obligatiile gradului meu de cavaler,si de la sine intelese,fiind atent la angajamentele asumate;
e).-Fagaduiesc sa duc o viata exemplara,corespunzatoare unei vietii corecte si sanatoase, conforme cu scopurilor nobile ale Ordinului,urmind cu atentie ideologia si meritul cavaleresc;
f).-Fagaduiesc sa lupt cu toate mijloacele impotriva eventualilor dusmani ai Ordinului,caruia ma simt onorat sa-i apartin,in rang de cavaler;
g).-Fagaduiesc sa respect exemplar legile tarii mele si perceptiile religiei in eu care m-am nascut;
h).-Fagaduiesc sa fiu de ajutor in toate activitatile umanitare,de caritate sau de mecenat,potrivit posibilitatilor mele materiale si mijloacelor care-mi stau la dispozitie.
           Asa sa-mi ajute Dumnezeu si Sfintii Protectori ai Ordinului Cavaleresc.Amin”
           Pentru Cavaleri si gradele-superioare de Maestru-Cavaler, ~ JURAMINTUL DE CAVALER ~ in Ceremonia de Investitura(Ceremonia de Titularizare)numita si Acolada,
este acesta:
CAVALERUL:
“Eu (Numele) Jur solemn Atotputernicului Dumnezeu şi in numele Lui, în libera dorinţa şi voluntară, pentru a servi ca un cavaler al Ordinului Florii de Cires-Sakura.
Eu jur sa-mi ofer vointa,priceperea si talentul unei cauze nobile in folosul  societatii Ordinului, asemeni frumusetii florilor de cires - Sakura,simbol al trecerii rapide si scurte a vietii samurailor, in scopul lor neinfricat,pentru un tel luminos.
Eu jur putere veşnică  Sfintei Treimi,pentru a fi/a deveni un cavaler adevărat şi pentrua respecta virtutile Codului de Onoare“Bushido”: loialitatea si devotiunea,onoarea si gloria,adevarul si sinceritatea,corectitudinea si onestitatea, curajul pina la eroism si simtul datoriei,bunavointa si
generozitatea ,iubirea,compasiunea si politetea curtenitoare,toate descrise in”Calea Arcului si Cavalerismului”,specifice cavalerilor-samurai.
De asemeni,eu jur sa respect zeii sau zeitatile cultului in care m-am nascut, credinta si sfanta biserica, sa arat curaj si dispret in fata mortii, sa ascult  fata de comandantii mei, pentru a ajuta Ordinul meu cavaleresc si initiatic,faurind o societate mai buna.
De asemenea,eu jur pe tot ce este drag mie si sfint,pentru ai ajuta pe cei mai putin norocosi decit mine,de a-i scutii de primejdia lumii si de a-mi indeplini toate obligatiile mele cavaleresti,prin: onoare, lupta, rugaciune, munca si studiu. Acest juramint il dau din propia mea vointa libera si independenta. Asa sa ma ajute Dumnezeu. Amin.”
Apoi este prezentat postulantului,candidat la titlul de merit,in rang de Cavaler sau superior de Maestru-Cavaler avertismentul capelanului pentru calcatorii de juramint.
  Avertismentul Capelanului si al Marelui-Maestru al Ordinului pentru  cavalerii CALCATORI DE JURAMINT
“Pe tine (cutare) Cavalerul Ordinului si slujitorul lui D-zeu,daca ai facut Juramant mincinos inaintea noastra,ai spus ne-adevarul si ai calcat juramintul cu vointa si cu stiinta, mare blestem si groaznica afurisenie sa fie asupra ta.
De vei nesocoti fagaduintele tale facute in numele Domnului si in fata noastra,ori nu vei marturisi adevarul ca un temator de Dumnezeu,sa fi proclet si afurisit de Domnul Dumnezeul ostirilor si de cei 318.Sfinti Parinti de la Niceea si de toate sfintele soboare, asisderea si de smerenia noastra.
Fierul si pietrele sa se topeasca,iar trupul tau dupa moarte sa ramina intreg,umflat si in veci suspinind pe pamint ca si Cain. Lucrurile si ostenelile tale sa fie intru pieire si mania lui Dumnezeu cea viitoare sa se pogoare pe capul tau.Fata lui Dumnezeu sa Nu o vezi,iar la judecata de apoi sa iesi osindit si diavolul sa stea de-a dreapta ta. Sa te imbraci cu blestemul ca intr-o haina si ca undelemnul sa intre in corpul tau,iar pricopseala intru toata agoniseala ta,sa Nu o ai, nici sa se aleaga de casa ta,decit praful pamintului,pina nu vei spune adevarul sau nu vei indeplini juramintul acesta,in fata Domnului si a noastra.”
(Apoi Capelanul/Marele-Maestru al Ordinului-apleaca lumanarile in jos si le sting,adaugind la sfirsit:)
“Astfel sa te stingi tu,familia ta si toti ai tai in veci,daca nu vei indeplini juramintul acesta si nu vei spune adevarul.Amin! Slava Domnului nostru Iisus Hristos,cel care este Calea,Adevarul si Viata,datatorul nostru de bine,
D-zeul pacii si al iubirii,care a surpat pe diavolul <tatal minciunii si al tuturor rautatilor>,care ne-a daruit noua: Pacea Sa,pe Sfintul Duh,Viata-Vesnica si Imparatia Tatalui Ceresc.Amin!”

Cu dragoste fraternala,
                                        un Cavaler in Ordinul Florii de Cires-Sakura      


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu